توصیه های مفید جهت اداره کردن فروشگاه و مغازه خرازی
خرازی جزو مشاغلی است که عموم آن را یک کار ساده در نظر میگیرند ولی در حقیقت این گونه نیست. از انتخاب محل تا خرید محصول، چیدمان وسایل و در نهایت فروش، نکات بسیار ظریف ولی مهمی وجود دارد. در ادامه به چند توصیه در مورد اداره یک مغازه خرازی، چیدمان محصولات در فروشگاه خرازی اشاره خواهیم کرد:
توصیه هایی جهت اداره کردن خرازیتوصیه های مفید در فروشگاه خرازی
یک: منظم باشید
در اداره کردن فروشگاه خرازی نظم، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین یکی از نکات مهم در چیدمان مغازه خرازی، نظم است. شما انبوهی وسیله ریز و درشت را به فروش می رسانید. از دکمه گرفته تا نخ و سوزن و جعبه نخ و سوزن و … . همه اینها را باید طوری به نمایش بگذارید که مشتری بتواند تک تک آنها را برانداز کند.
شاید کسی که برای خریدن دکمه راهی مغازه شما شده است، مبهوت چینشی شود که به کار بسته اید و یک جعبه نخ و سوزن از شما خریداری کند. این اتفاق دور از دسترس نیست.
حواس تان را متمرکز کنید و نظم را در نظر داشته باشید. همچنین طوری وسایل تان را بچینید تا همه چیز قابل رویت باشد. این کار هر روز به تعداد مشتریان شما می افزاید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیدمان در خرازی  اینجا کلیک کنید.
دوم: از وسایل و اجناس تجملاتی عقب نمانید
چیدمان در مغازه خرازی شما باید به گونه ای باشد که باعث جذب مشتری شود. وسایل تزئینی لباس باید به صورت متنوع در مغازه شما یافت شود. انواع برچسب، انواع گل برای روی لباس، تل، انواع لوازم خیاطی، لوازم گل آرایی، انواع لوازم تزئین و غیره.
فهرست کردن کالاهای شما کاری سخت است. پس باید حواس تان را جمع کنید تا همان طور که در فهرست کردن برخی کالاها از قلم می افتد، در چینش مغازه از قلم نیفتد.
برای انجام این کار راهی ساده پیش روی تان است. فهرستی تهیه کنید و تمام کالاهای موجود در مغازه را برای هر بخش در آن بنویسید. به عنوان مثال بنویسید که برای گل آرایی چه وسایلی دارید. اتوی مخصوص، قیچی، کاغذ، چسب. بعد یادداشت کنید برای خیاطی چه وسایلی در مغازه شما وجود دارد؟ قیچی، کاغذ الگو، نوارچسب، لایه چسب  و غیره. همه اینها را در بخش های مختلف مغازه بچسبانید تا مشتریان تان آنها را مشاهده کنند. در این حالت اگر مشتری چیزی را از قلم انداخته باشد، شما به خاطرش می آورید که به چه وسایلی نیازمند است.
آموزش چیدمان در خرازی و راهکارهایی جهت جذب مشتری، توسط همکاران با تجربه ما در بخش مشاوره فروشگاه فادیا به صورت رایگان ارائه می شود.
سوم: به مشتری وقت و بها دهید
یکی دیگر از توصیه های مفید در فروشگاه خرازی این است که باید کاری کنید مشتری شما زمان بیشتری را در مغازه سپری کند. به فکر انتخاب وسایل مورد نیازش باشد و دست از عجله بردارد. در این خصوص شما نمی توانید کار زیادی انجام دهید و باید از ابزارهایی دیگر کمک بگیرید. موسیقی می تواند به شما کمک کند. پخش یک موسیقی آرامش بخش و ملایم در مغازه شما سبب می شود استرس از این مکان دور شود. فرد در آنجا احساس آرامش کند.
در این حالت خرید بیشتری انجام خواهد داد و سود بیشتری را راهی دخل تان خواهد کرد. نظم می تواند درآمد شما را به دلیل رشد مشتریان افزایش دهد. روی هم تلنبار کردن اجناس و بی نظمی در این محیط نیز می تواند سبب ایجاد استرس در مشتریان شما شود. پس با ایجاد محیطی آرام و منظم طبیعتا می توانید رغبت مشتریان را به حضور در محل کسب و کارتان افزایش دهیــد و فــروش بیشتری داشته  باشید.
چهارم: با بقیه متفاوت باشید
یکی دیگر از توصیه های مفید در فروشگاه خرازی این است که در زمینه فروش ابتکار داشته باشید و سعی کنید خدمات جدید و نوینی به مشتریان ثابتتان ارائه دهید. تهیه اقلام جدید و هماهنگی با مشتریان برای اقلام ناقصی از نمونه هایی هست که به جلب رضایت مشتری می انجامد!
صنف خرازی، صنفی گسترده ای هست و کالاهای  یک مغازه خرازی شامل اقلام متعددی می باشد حدالامقدور به روز باشید و مشتری خود را با جنس های جدید آشنا کنید. اینگونه به مشتری القا می شود که شما مغازه ای پیشرو دارید و این ذهنیت در آینده یکی از پایه های موفقیت شمارا می سازد!
پنجم: ذهنیت خود را تغییر دهید و مانند یک طلا فروش رفتار کنید
شاید خنده دار باشد اما فکر کنید یک طلافروشی را اداره می کنید. دکمه های شما در حکم جواهرات گرانبهایی هستند که باید به مشتریان تان عرضه کنید. ویترین های طلافروشی ها را ببینید. دکمه ها را به همین شکل در ویترین بچینید تا مشتری شما قدرت انتخاب داشته باشد. در این حالت می توانید بسیاری از رهگذران را جلوی مغازه خود میخکوب کنید. آنها می ایستند و دکمه های زیبای شما را تماشا می کنند. شاید هوس کردند که حتی چند دکمه ای برای لباس هایی که در کمد دارند نیز خریداری کنند.
اداره کردن مغازه خرازی نیاز به خلاقیت و ایده های ابتکاری دارد. با استفاده از فکرهای جدید در چیدمان مغازه خرازی میتوانید باعث جذب مشتری در خرازی خود شوید.
این روزها دکمه های زیبایی به بازار آمده است. دکمه هایی که در حقیقت حکم یک اثر هنری را دارند. این دکمه ها برای لباس های کودکان نیز بسیار مناسب هستند. می توانید با نمایش این دکمه ها در ویترین توجه هر بیننده ای را به این محصولات جلب کنید. دکمه مهم ترین ابزار کار شماست .
همچنین شما انبوهی کش و روبان و نوارهای زیبا در مغازه خود دارید. اگر انواع کش ها را با قرقره روی میزتان قرار دهید، زیبایی اش توجه مشتریان را جلب نخواهد کرد. لازم است برای این بخش نیز فکری کنید. باز هم ویترین طلافروشی ها می تواند الگوی کار شما باشد. دستبندها را دیده اید که چگونه در ویترین طلا فروشی ها خودنمایی می کنند؟
باید کش ها و روبان ها را به عنوان دستبندهایی در نظر بگیرید که خریدارانش آنها را متری می خرند. این وسایل هم می توانند در ویترین کنار دکمه ها جای بگیرند که گیرایی ویترین تان را دوچندان کنند و هم می توانند از سقف مغازه شما آویزان باشند. البته باید فضا را طوری تعبیه کنید که مشتری بتواند در دستانش این کش ها و روبان ها و نوارها را لمس کند در غیر این صورت چندان رغبتی به خرید نشان نخواهد داد.
انواع مغازه و فروشگاه در انگلیسی
.
shop
دکان/ مغازه
.
Store
فروشگاه
.
فرق بین Shop و Store  در چیست حالا؟؟
Shop :
مغازه ی کوچکتر/معمولا" فروش و ارائه خدمات، معمولا" از یک نوع صورت میگیرد.
.
Store :
فروشگاه بزرگتر/معمولا" فروش انواع مختلفی از کالا خواه مرتبط به هم یا نا مرتبط در اینجا موجود است.
-------
baker's/ Bakery
نانوایی/ مغازه فروش نان
.
butcher's/butcher shop 
قصابی
.
florist's  /Flower shop
گل فروشی
.
department store
فروشگاه بزرگ که همه چی داره و قسمت قسمت است
.
dry cleaner's
خشکشویی
.
grocery shop / grocery store
خوارو بار فروشی/ سوپری سر محل
.
fishmonger's/fish-shop
ماهی فروشی
.
greengrocer's/grocer's/ Grocery store/
فروشگاه فروش سبزیجات و میوه
.
ironmongery store
مصالح فروشی
.
hardware store
ابزار فروشی
.
stationery store
لوازم التحریری
.
sweet shop
شکلات و آبنبات فروشی و شیرینی بعضی وقتها
.
tobacconist's
توتون/ سیگار فروشی
.
pharmacy / Drug store
داروخانه
.
bookshop
کتابفروشی
.
gift shop 
هدیه فروشی/ جینگیلی مستون فروشی :D
.
pet shop   
فروشگاه حیوانات اهلی و لوازم مربوطه
.
shoe shop 
کفش فروشی
.
Clothes shop 
لباس فروشی
دکوراسیون مغازه
و نکات کلیدی آن
این روزها بر خلاف دهه گذشته که سپری کردیم افراد ضرورت مباحث طراحی و دکوراسیون داخلی را بیش از پیش متوجه شده اند و فهمیده اند که داشتن دکوری خاص چقدر می تواند بر شرایط آنها در طی روز تاثیر گذار باشد. حال ممکن است دکور برای محیط منزل باشد و یا برای محیط کار. در این بخش می پردازیم به مبحث دکوراسیون مغازه و اهمیت ان.شما اگر صاحب کسب و کاری هستید و دوست دارید تا راهی پیدا کنید تا در میان سایر رقبا و همکاران خود بیشتر دیده شوید تنها راه آن این ات که به روشی بتوانید توجه مخاطبین را به خود جلب نمایید.
در طی روز ممکن است هزاران نفر از کنار مغازه و فروشگاه شما عبور کنند اما تنها طیف محدودی از آنها وارد فروشگاه شما می شوند و از ان نفرات نیز افراد محدود تری اقدام به خرید می کنند. اگر بتوانید از افرادی که هر روز از جلوی مغازه شما رد می شوند تعداد بیشتری را به سمت داخل مغازه جذب نمایید قطعا شانس بیشتری در فروش محصولات خود خواهید داشت.با این تعریف فکر کنم دقیقا میزان اهمیت مبحث دکوراسیون مغازه به خوبی روشن شد. اینطور می خواهیم عنوان کنیم که به راستی دکور و ویترین مغازه شما در واقع همه چیز شما است . اگر دقت لازم را در نوع طراحی و چیدمان و رنگ های استفاده شده و نور پردازی به کار رفته در ان داشته باشید می توان امیدورا بود که در کسب و کاری که راه می اندازید موفق خواهید شد و اما اگر بهترین کالاها را درون مغازه داشته باشید اما از دکوری خوب برای ان استفاده نکنید باید همین روزها منتظر شکست در پروزه تجاری خود باشید.
اگر می خواهید در بازار رقابت  باقی بمانید و حرفی برای گفتن داشته باشید چاره ای ندارید که از سمت مخاطبین خود دیده شوید و مورد توجه قرار بگیرید. اصلا همه هدف همین است که به مخاطبین بگوییم ما که هستیم و چه چیزی داریم و چرا باید از ما خدمات و یا کالا دریافت کنید.با این مقدمه می خواهیم در مورد دکوراسیون مغازه با شما صحبت کنیم. اهمیت این بخش در این حد است که می توان گفت مهمترین پل ارتباطی میان مشتریان و عابرینی که هر روز در حال عبور از جلوی مغازه شما هستند با محیط درون مغازه همین دکوراسیون و ویترین مغازه شما است.پس باید بدانید نوع نور پردازی و رنگ بندی و همه جزییاتی که قرار است در ان به کار گرفته شود می تواند نقش تایین کننده ای برای شما در جهت جذب و یا دفع مشتری داشته باشد.
باید همه عواملی که در دکوراسیون داخلی  از ان در جهت زیبا شدن و منحصر به فرد شدن استفاده می کنیم را بسیج کرده و هر چه می توانیم در جهت خاص شدن دکور مغازه مان بکوشیم.یکی دیگر از تفاوت های کار در این بخش با دیگر بخش ها در این است که  مثلا در مورد موضوع دکوراسیون اداری ما می دانیم که دقیقا قررا است برای چه اداره ای کار کنیم و معمولا افراد مراجعه کننده ان چه کسانی هستند و چه چیزی نیاز دارند و بر همین اساس کار طراحی راحت رت انجام می شود. اما در مورد یک مغازه درست که با توجه به نوع فعالیت تجاری درون ان باید دکور چیده شود اما جدا از این موضوع هدف از دکور این است که همه عابرینی که حتی قصد خرید ندارند و فقط به عنوان یک رهگذر در حال عبور از جلوی مغازه ما هستند به نوعی کنجکاو شده و شاید همین کنجکاوی عاملی شود در جهت ورود آنها به مغازه.
معماری داخلی که باید در محیط درون مغازه به کار بریم می بایست در نهایت ظرافت و حرفه ای گری باشد.مشتری که وارد مغازه شود یعنی قدم اول برداشته شده و باید در قدم دوم کار را تمام کنیم تا بتوانیم انرا به یک خرید موفق تبدیل کنیم.هیچ می دانید در سطح جهان عاملی که باعث فروش یک کالا می شود کیفیت کالا نیست بلکه شکل ظاهری ان است؟حال هر چقدر که محیط درون مغازه شکیل تر و زیبا تر باشد در واقع موکد لوکس بودن و با کیفیت بودن محصولات ما در ذهن مشتری بوده و همین امر می تواند عاملی در جهت خرید شود.مخصوصا اگر مغازه ما مربوط شود به زیور آلات و جواهرات انوقت حساست کار نیز بالاتر رفته و باید برای طراحی داخلی طلا فروشی با وسواس بیشتری عمل نماییم.

با افتخار اعلام می داریم شرکت دکوراسیون داخلی دکور ایرانی با کادری مجرب و حرفه ای در این زمینه آماده ارائه آخرین و به روز ترین و مدرن ترین طرح های خود در زمینه انواع دکورهای مغازه به شما عزیزان می باشد.پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه تصمیم نهایی خود را در جهت انتخاب طرح برای دکور مغازه تان را بگیرید حتما یک بار به دفتر شرکت ما مراجعه کرده و از آخرین نمونه کارهای ما دیدن نمایید.فعالیت در این زمینه به نوعی در حیطیه دکوراسیون تجاری محسوب می شود و می بایست نکات و اصول مربوط به تجارت را در آن رعایت کنیم.
معتقد هستیم هر فضایی امکان ان را دارد که بتواند زیبا و منحصر به فرد شود و به نوعی دیده شود.جدا از اینکه باید برای ساختدکوراسیون اداری شما از بهترین و مدرن ترین متریال های موجود استفاده کرد این را متذکر خواهیم شد که مهم تر از آن نحوه چیدمان و به کارگیری از ابزرا موجود است.چرا که اگر بهترین متریال ها را رد دکوری به کار ببریم اما اصول معماری و طراحی را در ان استفاده نکنیم قطعا نمی تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد و طرحی شکست خورده قلمداد می شود.مهمترین فاکتور در دیزاین منزل به مانند دیزاین یک اداره که مبلمان اداری ان حرف اول را می زنند اینجا هم به همین صورت است.
دکوراسیون مغازه تنها به ویترین ان ختم نمی شود و همانطور که به دکوراسیون داخلی رستوران توجه می کنیم محیط یک مغازه هم باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و می توان ویترین را قدم اول معرفی کرد و د رمحله بعد که به عنوان قدم دوم محسوب می شود محیط درون خود مغازه است.باید هم کارکنان و هم مراجعه کنندگان در زمانیکه درون این محیط هستند کاملا احساس آرامش و راحتی نمایند. اگر بتوانید به خریداران حس اطمینان و اعتماد را القا کنید قطعا آنها با اطمینان خاطر بیشتری از مغازه شما خرید خواهند کرد.می توان چند فاکتور مهم را قبل از اینکه بخواهیم طرحی برای دکوراسیون داخلی مغازه شما در نظر بگیرم را لحاظ نماییم تا در نهایت به بهترین شکل این پروزه را اجرایی و عملیاتی کنیم :
1-حتما مشخص کنیم که قرار است در این مغازه چه نوع کالا و خدماتی عرض شود. باید بدانیم اصلا هدف صاحب مغازه چیست و بر اساس آن هدف شروع به طراحی و ساخت دکور نماییم.
2-حتما مشخص کنیم که مراجعه کنندگان این مغازه معمولا از چه طیف اجتماعی هستند و قرار است با چه وضعیت مالی از مغازه ما دیدن نمایند.
3-موقعیت جغرافیای مغازه خود می تواند کلید بسیاری از این سوالات باشد. آیا مغازه ما در بالای شهر است و رد یک منطقه لوکس قرار گرفته و یا در پایین شهر.
4-مغازه های اطراف ما در چه زمینه ای در حال فعالیت هستند؟ ایا هم صنفان ما می باشند و یا حوزه فعالیت انها متفاوت است ؟
قطعا برای اینکه بتوانیم در نهایت یک دکوراسیون لوکس را برای شما ایجاد نماییم چاره ای نداریم که هر کدام از این مراحل را با دقت و ظرافت خاصی به جلو ببریم.باز هم می گوییم پروژه هیا از این قبیل بسیار متفاوت هستند با پروزه ای که مثلا قرار است برایدکوراسیون منزل به کار بریم. در منزل مشخص است تعداد افراد ان چند نفر هستند و همچنین می توان با چند سوال فهمید که سلیقه و علایق انها چه چیزی استن.اما ایا مغازه ای که هر روز هزاران نفر از کنار ویترین آن می گذرند و ده ها مراجعه کننده مختلف با فرهنگ و سلایق مختلف دارند را می توان به همین راحتی دیزاین کرد.؟
هدف از انجام عملیات دکوراسیون داخلی در نهایت این است که کار ها بهتر و با کیفیت تر انجام شود و همه چیز شکیل و زیبا باشد و حس خوبی نیز به افراد درون محیط القا شود.ما با توجه به اصول  فنگ شویی و علوم روانشناسی رنگ ها و همچنین با تجربه ای که در زمینه نور پردازی داریم تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در نهایت به بهترین شکل ممکن برای شما انچییز که در ذهن می پرورانید را طراحی و پیاده سازی نماییم.
 
با افتخار اعلام می داریم که شرکت دکوراسیون داخلی دکور ایرانی با وجود کادری مجرب و حرفه ای و ده ها نمونه کار موفق در زمینه انواع دکوراسیون مغازه اماده ارائه آخرین و به روز ترین طرح های خود در این زمینه می باشد.ما همیشه سعی کرده ایم تا برای هر مغازه که می خواهیم دکور طراحی کنیم ابتدا تمام خواسته های صاحب مغازه را در نظر گرفته و سپس با توجه به نوع کالایی که قرار است رد آنجا عرضه شود و همچنین فاکتورهایی از قبیل نوع مراجعه کنندگان و سطح طبقاتی انها و همچنین موقعیت جغرافیایی مغازه که در ان واقع شده است بهترین و زیباترین دکور ممکن را خلق نماییم.
در ایجاد دکوراسیون مغازه اگر به خوبی با تمام اجزای کار آشنا باشیم و تمام فاکتورها را رد ان لحاظ کنیم به نظر میرسد می توان به نتیجه نهایی امیدوار بود. باید بتوانید با توجه به موضوع کاری بهترین رنگ را انتخاب کنید. باید بتوانید بهترنی نور پردازی را در نظر بگرید و باید بتوانیسد بهترین طرح و چیدمان را برای کالای مورد نظر پیاده سازی کنید.طرحی که برای یک دکور استفاده می کنیم می تواند سنتی و یا مدرن باشد و یا حتی تلفیقی از این دو مدل باشد.در هر حال باید همه اجزا و لوازم را به گونه ای استفاده کنیم که بتواند هدف نهایی که همان جذب مخاطب است را بدست آوریم . در میان این همه زرق و برق بازار و این همه تابلو ها و دکورهای رنگانگی که در مراکز فروش وجود دارد به نظر میرسد کار سختی باشد که بتوان برند و کالای مورد نظر را به مشتری معرفی نمود.این کار نیازمند صرف زمان و رعایت تمام ریزه کاری های حرفه ای است.شما همانطور که همیشه به دکوراسیون داخلی منزل خود توجه می کنید اگر می خواهید در امر فروش موفق باشید باید به دکوراسیون مغازه خود نیز توجه لازم را داشته باشید.
این واقعیت را باید قبلو کرد که این روزها کیفیت جنس باعث فروش ان نمی شود بلکه نوع بسته بندی و شکل ظاهری ان است که باعث فروشش می گردد. برای یک مغازه و فروشگاه نیز همین حکم وجود دارد و مشتری زمانی به یک مغازه می رود که از دید او دارای دکور و طراحی شیک و منحصر به فردی باشد و همین باعث می شود تا حسی در مشتری بوجود آید که کالای این مغازه بهترین و با کیفیت ترین می باشند.در واقع باید طرح شما جذابیت های بصری لازم را دارا باشد.
پیشنهاد می کنیم در این زمینه اگر نیاز به مشاوره بیشتر دارید حتما به دفتر شرکت مراجعه نمایید و در مورد طرح و نیاز های خودتان با کارشناسان ما به صورت رایگان مشورت نمایید.این مهمترین قدمی است که می توان برای جذب مشتری داشت پس از کنار آن به سادگی عبور نکنید.